onsdag 28 januari 2009

Högupplöst tryck direkt på glaset

Jag har funderat på om detta skulle kunna vara något för oss i ett framtida hus men jag har inte bestämt mig än.

Min man har som förslag att man skulle kunna ha det som avdelare mellan kök och vardagsrum te.x. (man vill dela av men ha möjlighet till mycket ljus.

På Fasadglas hemsida www.fasadglas.se kan man läsa detta;

Fasadglas kan nu erbjuda högupplöst tryck av bilder – direkt på glas. Därmed skapas nya, fantastiska uttrycksmöjligheter överallt där glas används!

Tekniken öppnar fantastiska möjligheter att förse glasytor med beständiga motiv i full färgåtergivning och med fotografisk skärpa. Printglas kan användas överallt där glas förekommer, t ex fasader, tak, glasväggar, dörrar och hissar – endast fantasin (och bildkvaliteten) sätter begränsningar. Dessutom har Printglas fördelen av att vara överkomligt i pris jämfört med andra tryckmetoder på glas.

1 kommentar:

  1. Va häftigt! Men som du skriver, lite svårt att avgöra om det är något för just mig och mitt hus...men häftig ide är det och på rätt ställen tror jag att det kan var hur coolt som helst!

    K R A M // t i n a

    SvaraRadera